Avsnitt 24 – Att skriva sig till läsning ASL

ulrikajonson_2014-sep-05

I dagens avsnitt hade vi förmånen att få ha både Ulrika Jonson och Jesper Samuelsson från Vallaskolan i Södertälje på besök.
Eftersom vi visste att Ulrika skulle hälsa på oss var det ju självklart att hon skulle få ett avsnitt för att prata om ASL (att skriva sig till läsning / write to read), som hon har varit med om att implementera på massvis av skolor. Att dessutom rektor Jesper hängde på var en extra bonus, då vi även fick skolledarperspektivet.

MEDVERKANDE: Ulrika Jonsson, Jesper Samuelsson, Lotta Bohlin och Micke Kring

LÄNKAR: http://writetoreadmedipads.wordpress.com/

3 Kommentarer

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Vi fortsätter fylla på våra homonym tavla. Gör egna tolkningar av homonymer i ord och bild. Arbeta med homonymer i årskurs ett. Helt galet roligt! Kungsbacka utvecklar – att lära sig skriva och läsa med datorn som verktyg. Att skriva sig till läsning med iPad. Tänktanken | Avsnitt 24 – Att skriva sig till läsning ASL. […]

  2. […] lärande tar sig utanför verksamheten och vad detta sedan bidrar med till förvår fortsatta utveckling. Jag tänker att detta för med sig många positiva effekter och att det bidrar till vårt lärande i ett större sammanhang.  Jag fick under hösten möjlighet att delta i ett sådant lärande vid ett besök på Årstaskolan som resulterade i ett reflekterande samtal kring skiva sig till läsning. […]

  3. […] Mycket intressant program att lyssna på. Tack till ”Tänk tanken”  specialpedagog Ulrika Jonson och rektor Jesper Samuelsson, Vallaskolan i Södertälje för intressanta 43 minuter.  http://tanktanken.se/2014/09/05/avsnitt-24-att-skriva-sig-till-lasning-asl/ […]

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera